>

Saturday, November 24, 2012

apartment aku berhantu part 1


so, nak dijadikan cerita, semalam aku ngan housemate aku tak dapat nak lelap mata sebab ada benda ganggu kitorang. dah elok baring nak layan kepala, tibe macam ada orang baling pasir kat tingkap kitorang. mula aku ingatkan bunyi plastik bag kena tiup angin. tapi lama lama makin kuat pulak bunyi dia. so, aku tanya housemate aku tu, dia dengar tak? dia kata dengar. pastu dia assumed tu bunyik kertas kat tepi katil dia. so dia pun bangun and ambik kertas tu. tapi masalahnya, bunyik tu masih ada. apa lagi? melompat balik lah dia naik atas katil. bahahaha.

aku cakap kat housemate aku, jangan tido dulu. kita tunggu sampai azan subuh. dia pun setuju. bunyik pasir kena baling kat tingkap tu masih ada. aku cakap kat housemate aku, jangan peduli. kau buat bodoh je. aku bagi dia buku yassin, suh letak tepi dia. sebab katil dia sebelah tingkap. housemate aku ambik yassin tu and letak sebelah dia. pastu dia capai hand phone dia, dia browse surah surah and dia baca. memula okay je. tapi bila dia sampai ke ayat terakhir surah An-Naas, tibe aku dengar suara dia jadi garau. macam suara lelaki tengah mendengus. aku terus pandang dia. aku tanya kau apa hal sampai camtu? dia kata dia tarik nafas. so, aku pun tak heran lah kan.

bukan aku nak berlagak berani ke apa lah kan, tapi housemate aku ni memang penakut sikit. aku pernah sekali hari tu duk rumah ni sorang sorang sebab dia outstation kat melaka, ngam pulak blackout. tapi takde apa gangguan pun. selamba je aku tidur bukak tingkap. hehe.

sementara tunggu azan subuh tu, macam macam doa housemate aku ni baca. dia takut sangat. sebab tingkap sebelah dia je. dah habis baca segala macam doa, dia ngadu kat aku, yang mata dia pedih. aku kata jangan genyeh nanti tambah pedih. so dia pun menahan je lah. bila dah azan subuh tu baru dia berani pegi toilet dan basuh muka and mata dia. and guess what? separuh muka housemate aku membengkak. aku nampak sendiri mata dia jadi kecik sebelah. pastu dia mengadu muka dia gatal sangat. so aku bagi dia ubat allergic. kesian dia.

siang tadi aku bangun, aku tengok mata dia masih bengkak. aku tanya dia, kenapa boleh jadi bengkak tetiba camtu? dia kata dia pun tak tau. tapi ada satu benda yang buat aku rasa nak cekik cekik dia. dia kata kat aku, bunyik suara mendengus semalam tu sebenarnya bukan suara dia. sebab masa tu dia tengah membaca surah. tapi dia saja ngaku itu suara dia sebab dia tak nak takutkan kitorang. okay fine. aku agak benda tu marah kat dia kot, sebab dia dok baca baca surah. aku tak kena sebab aku tak layan sangat perasan takut ke apa semalam. emm, tapi sebenarnya, semalam, aku rasa ada orang cengkam tangan aku. tapi aku buat bodoh je. dah siang ni baru aku ceritakan kat housemate aku tu.

so, sekian je lah story aku. cerita betul ni. takda tokok tambah sama sekali. ni betul betul jadi semalam. masih baru lagi, fresh from the oven. ehehe. nasihat aku cuma satu, jangan tunjuk yang kita ni takut sangat kat dia. jangan pulak berlagak berani. buat tak tau je. bosan kang mesti dia blah. huhu.

No comments:

Post a Comment

rawr?

copyright ⓒ 2012 - 2013 all right reserved by xieyrocksta