>

Friday, August 24, 2012

sejarah blogging

assalamualaikum geng geng blogger serta para silent readers sekalian. 

hari ni aku punya tahap boring memuncak muncak so aku decide untuk back to the basic and recap balik sejarah blogging aku. yup, this new blog just happen to be here starting in about a couple of weeks ago. to date.


mungkin apa yang aku nak cite kan ni, orang tak kan pecaya, but my first blog that i sign up to is back in 1998. yes, 1998. and masa tu aku baru darjah 5. time tu kat rumah ada line tenet. aku pulak kaki explore. click sana, click sini. last last aku found this one blogging site, in which i cant recall the name of it. tak tau lah masih wujud ke tak site tu. lepas sign up, aku buat blogging tu as my online diary. it wasnt last long. sebab aku ni cepat bosan. apatah lagi sebab takda sorang pun kawan aku time tu yang guna blog. so follower aku banyak budak dari us, england and austalia. budak budak sekolah. share thoughts and interest. lebih kurang gitu lah.


aku ada dua sebab je kenapa aku suka blogging ni. bukan untuk kumpul followers or seeking attention. tapi aku memang gila menulis *walaupun kalau istilah computer ni, menaip* dan aku gila mengedit. letak letak gadgets and semua bendalah. lama gila aku tak blogging. sepanjang sekolah menengah mana aku ada blog. layan MIRC tu ade lah. ngan myspace. tu pun sebab myspace boleh edit itu ini. tak macam facebook.


so few years back, aku sign up blogger. sampai sekarang masih ada kot blog tu tapi masalahnya aku dah lupa email and password nak access blog tu. bikin panas. then bila dah sangap sangat nak menulis itu ini, aku sign up pulak tumblr. the best blogging system ever. sebab ramai hippies dan images yang sangat unsangkarable. kihkih. :P tapi aku sakit hati dengan tumblr sebab nak menunggu tumblr loading tu memang becinte abis. 


bila sabar aku dah memuncak tu, maka terhasil lah blog yang ni. but im not here to collect followers though. sekadar satu medan untuk aku meluah dan mengeshare apa yang terlintas dalam otak, terbuku dalam hati. maklumlah, sejak dah grad, mana ada keje nak buat selain dari tebongkang dan tebongkang lagi. i got a lot of positive feedbacks regarding my SERAM section. ramai yang mintak aku post cerita cerita seram lagi walaupun untuk aku menulis tu memang merinding rinding bulu roma. haha.


so i hope you guys enjoy my writing. thank you and assalamualaikum!

No comments:

Post a Comment

rawr?

copyright ⓒ 2012 - 2013 all right reserved by xieyrocksta