>

Friday, August 24, 2012

hantu lift




baca tajuk cam gampang kan? gampang tak gampang sangat lah sebab rumah aku pun pakai lift. so takut bersama sama apa lah salahnya kan? hihik. so berbalik pada tajuk asal, HANTU LIFT, pernah korang dengar? mungkin korang pernah tengok cite omputih/Indonesia pasal hantu lift ni. ingat tak ada satu cite omputih tu, aku lupa tajuk apa, yang pakat pakat stuck dalam lift pastu sorang sorang mati? pernah tak tengok cite indo tajuk lantai 13? cite yang mana 13th floor tu tak wujud *sebab mengikut kepercayaan kebanyakan  masyarakat Indonesia, diorang percaya yang angka 13 tu tak elok, angker katanya.* angker tu apa? angker tu macam keras lah. benda ni di admit sendiri oleh sepasang suami isteri dari Jakarta yang mana aku telah secara tak sengaja terserempak dengan mereka sewaktu nak naik lift di Hotel Concorde. aku nak naik tingkat 13, dan diorang nak ke tingkat berapa tah, tak ingat. disebabkan aku bisa ngomong Indonesia, maka aku pun menyampuklah bila dengar pasangan tu berbual. hihik nyebok sikett! :p


tante : tuh kan masyarakat di sini tuh gak percaya soal lantai 13 
*sambil senyum kat laki dia*
aku : emang betul ya tante cerita orang orang soal lantai 13?
tante : cuman kepercayaan sesetengah orang aja. kalo tante mah ga percaya.

lebih kurang camtu lah conversation singkat aku dengan pasangan tu. baik, ramah. so cerita seram tu bukanlah terjadi di hotel tu. tapi di lift lain. sebenarnya cerita seram lift ni aku dah banyak kali experienced. dah nak 3 kali jugak lah. meh kita share cerita!


HANTU LIFT 1


kejadian ni berlaku masa aku form 2 kalau tak silap. masa tu, bapak aku ada office sendiri kat SEDCO, Sabah. kalau tak silap tingkat 2. aku dan adik adik selalu gak menyebok gi ofis ikut uncle aku yang ditugaskan jaga office tu. kadang sampai tengah malam.


so nak dijadikan cerita, satu malam tu, aku dan auntie aku, lambat turun dari office. kalau tak silap, uncle dan adik adik aku dah keluar dulu. time tu masih banyak lot kosong. so level 2 tu memang tak ramai orang. office lot bapak aku paling hujung dekat dengan lift. kat corner lot.


lepas dah offline computer, shutdown pc, tup lampu and all, aku dengan auntie pun pergi lift nak turun bawah. bapak gelap wa cakap lu. cuma cahaya dari koridor ofis je yang tolong kitorang melangkah time tu.


dengan rasa cuak cuak tenuk, auntie aku tekan lift nak turun bawah. lama tunggu, lift pun bukak. aku dan auntie aku melangkah lah masuk. lega sebab dalam lift terang. auntie aku tekan butang close. lama gila pintu lift nak tutup. bila dah tertutup, ingatkan dah selamat. pintu terbukak lagi sekali. di level yang sama. gelap je. satu hapa pun tak nampak. aku dah start nak terkincit dah.

auntie aku dah start rogol butang lift tu dengan jari. macam nak pecah butang tu dia tekan. hahaha. last last pintu lift tertutup di ikuti dengan satu suara "ARRRRKKKKK...KKKKK" macam yang ju on tu selalu buat. SUMPAH TAK TIPU. aku dan auntie aku dua dua dengar. dan best part is, dalam lift cuma ada kami dua orang. so suara siapa??


HANTU LIFT 2


yang ni pulak jadi kat rumah aku di putrajaya ni. takdelah seram mana tapi cukup jugak untuk naik kan bulu tengkuk lah. satu hari tu, aku naik lift nak turun bawah, ada lah dua tiga orang lain dalam lift. aku tingkat 11, so maybe diorang dari tingkat lebih atas, sebab sini ada 18 tingkat semuanya.


korang mesti pernah dengar kepercayaan orang cina yang nombor 4 tu badluck kan? aku bukan lah kata nak percaya ke apa, tapi bila lift yang kitorang naik tu turun ke tingkat 4, pintu lift terbukak sendiri. ingatkan ada orang nak naik. so semua mengundur ke belakang nak bagi ruang orang masuk. tunggu punya tunggu, takda pun yang masuk. so ada sorang abang ni, dia berdiri dekat dengan butang lift tu, dia pun tekan lah butang close. nak tau apa jadi??


OVERLOAD. yes. butang overload nyala. padahal takda tambah orang masuk dan sebelum pintu terbuka, semua okay je. dan kitorang bukan ramai pun. mungkinkah ada yang menumpang dan tidak boleh dilihat dengan mata kasar??


HANTU LIFT 3


yang ni pun jadi kat putrajaya jugak. waktu tu aku sorang sorang. dah lambat nak gi class. so aku pun tekan lah lift nak turun. so aku tekan P1 then tekan butang close. tup tup butang P1 yang tadinya nyala, dah jadi tak nyala dan lift aku naik dengan laju sekali pegi tingkat 13! yes tingkat 13!! pintu lift terbukak dan yes. takda orang. sebab semua orang yang tinggal situ kebanyakkan nya orang gomen so diorang dah keluar gi ofis awal lagi. cepat cepat aku tutup pintu lift dan turun P1. hmm. memang kejadian tu waktu siang. kalau korang rasa malam je ada hantu shaitan ni semua, korang salah. diorang ada di mana mana bila bila masa je. dan mungkin juga ada beberapa ekor tengah ikut korang baca entry ni sekarang. siapa tau?

No comments:

Post a Comment

rawr?

copyright ⓒ 2012 - 2013 all right reserved by xieyrocksta