>

Friday, December 21, 2012

cik ponti dalam bilik hotel

hi uolls. last monday me and my housemate went to Melaka for 3D 2N. kitorang check in kat hotel Avillion Legacy. level 10. ada lah satu cerita ni yang buat kitorang tak dapat nak lelap mata malam terakhir kitorang kat sana. bahahaha. 

so nak dijadikan cerita, malam pertama kitorang kat sana, semua okay je. takda apa. hari keduanya, kitorang janji nak lepak dengan sorang member yang study kat MMU Melaka. so, she came and fetch us at the hotel around 5pm. mula mula ingat nak gi Pantai Klebang nak layan coconut shake. tapi memandangkan hujan, kitorang decide nak layan movie je lah kat Dataran Pahlawan. 

sampai je kat DP, cari parking space kat luar takda, lagipun hujan, so my friend decided to park her car inside. masuk je parking lot kat basement tu, mata aku terpandang "persembahan makanan" orang cina kat sebelah kiri aku. mulut aku yang cabul dan lahanat ni boleh pulak pegi tegur, "lain macam je diorang letak benda ni kat sini?" kawan aku reply, "sini kan ramai cina." but seriously, bukan aku tak pernah nampak persembahan makanan bangsa cina, sebab aku sendiri berketurunan cina. tapi yang ni, diorang pakai meja besar. yang setahu aku, itu untuk jamuan "hantu". sebab selalunya jamuan macam tu time "hungry ghost festival" je yang ada. erkk. so, aku pun dah terlanjur tegur ye dak? pasrah je lah. kitorang pun park kereta dan masuk untuk layan movie. mula mula layan cerita Dracula. tapi tah ape bangang tah tape cerita tu asyik stop sampai dua kali orang GSC replay. last last kitorang ambik refund and layan cite Hobbit. tu pun tak habis sebab kena balik hotel before 8.30pm. lepas singgah tapau makanan, kitorang bertiga pun balik hotel.

sampai kat atas, housemate aku kena blah pegi meeting. so tinggallah aku dengan member aku budak MMU ni. kitorang pun macam biasa lah borak borak sebab dah dekat 8 bulan tak jumpa. macam macam cerita keluar. sambil borak, kitorang duduk kat tepi tingkap hotel. layan chatime dengan makanan tapau tadi. kitorang duduk berdepan. tengah kitorang borak tu, mata aku menangkap satu kelibat "aweks" berbaju putih masuk dalam toilet. mustahil mata aku salah tengok. sebab aku memang sensitif sikit benda benda macam ni. aku terus terdiam. member aku tanya, "awak kenapa?" aku cuma mampu jawab, "takut." aku rasa dia nampak muka aku berubah pucat agaknya tu yang dia terus bangun and ambik buku yassin aku atas bantal. *aku pegi mana mana memang bawak buku yassin tu* lama jugaklah kitorang diam sebelum sambung borak konon nak buat tak tau lah. haha. pelakon extra sungguh.

sejam lepas tu, housemate aku balik dari meeting. nak bukak pintu pun kitorang takut. member aku ni tanya. "siapa tu?" housemate aku kat luar tu boleh pulak jawab, "orang." kahkahkah. so aku ngan member aku dengan berani berani takutnya pegi bukak pintu sebab pintu bilik dekat dengan pintu tandas. vavi vetol. hahahaha.

housemate aku masuk je terus kitorang ceritakan kat dia. dia terus on laptop and pasang Surah Manzil kuat kuat. kitorang pujuk jugak member tu supaya stay je kat bilik malam tu, tak payah balik. sebab kesian dia kena drive sorang sorang. tapi alasan dia charger tak bawak. cehh!!

so malam tu, aku pun tak pasti sama ada benda tu memang dok situ ke selama ni, atau "dia" ikut sebab kitorang tegur "persembahan" kat Dataran Pahlawan tu ke, atau sebab kitorang bawak makanan balik hotel ke atau sebab dekat area pintu kitorang tu ada bekas makanan room service yang tak berkemas lagi. teruk betul service hotel ni. dari siang kot bekas makanan tu tak dikemas. esok paginya baru ada yang kemas. so, ada siapa siapa tinggal area Melaka and tau pasal hotel Avillion atau "persembahan makanan" kat parking Dataran Pahlawan tu? meh share cerita.

ps: masa aku menaip ni, ada bunyi orang hentak hentak kaki and tumbuk lesung kat rumah atas. walhal rumah atas kosong sebab tuan rumah dah keluar gi keje pagi tadi. tett.

2 comments:

rawr?

copyright ⓒ 2012 - 2013 all right reserved by xieyrocksta