>

Tuesday, October 2, 2012

review : cosmetic mampu milik




sebelum tu, minta maaf ye kalau entry ni bakal mengecik hatikan sesetengah orang. aku sekadar nak berkongsi apa yang aku tahu. nak ikut, ikut, tak nak, sudah.

aku tengok sekarang makin ramai pulak yang pakai barang fake/imitation ni. kalau setakat baju, aku tak kisah sangat. tapi ni mekap. macam MAC ke, BOBBY BROWN ke. ye, memang tak semua orang mampu nak pakai the original one. tapi jangan lah sampai ambil risiko untuk rosakkan muka dengan pakai imitation punya barang. mungkin sesetengah orang mempunyai kulit muka yang agak kebal, sebab bila pakai imitation products, okay je, tak naik ruam ke jerawat ke. tapi jangka masa panjang? kita tak tau apa akan jadi kat kulit tu.


paling senang cakap, pakailah mekap yang mampu milik. banyak je product yang bagus. jangankan sebab nak nampak kaya lagi bergaya, risikokan diri sendiri. cuba lah pakai :

MUSTIKA RATU and/or ETUDE HOUSE

kedua dua brand ini adalah brand mampu milik. memang barang brand mahal bagus, tapi apa yang bagusnya kalau hangpa sendiri pakai imitation? ye dak? aku sendiri pun ada je MAC and BOBBY BROWN make up pallets original. aku tak berani pakai imitation sebab kulit muka sensitive. tapi brand kat atas tu pun aku tidak akan sekali kali menidakkan kebagusannya.

aku start guna MUSTIKA RATU sebab dulu aku selalu teman mak aku gi saloon MUSTIKA RATU kat KK. dan aku sampai sekarang masih makan jamu jamu dari mereka. antara produk harus cuba dari MUSTIKA RATU adalah :








okay jum review product ETUDE HOUSE pulak! 
di bawah adalah antara items yang aku sentiasa cuba untuk pastikan stock tak putus.




banyak lagi sebenarnya product both brands ni yang bagus. cuma apa yang aku mention kat atas adalah TOp 5 pilihan aku sendiri. jadilah bijak dalam berbelanja. tak semestinya yang murah itu, tak bagus. ;)














No comments:

Post a Comment

rawr?

copyright ⓒ 2012 - 2013 all right reserved by xieyrocksta